tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳
اجرای طرح زراعت چوب درکنار نیشکر
استاندار خوزستان گفت: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته است تا شاهد تغییر آب و هوایی و استانی سرسبز باشیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز پنجشنبه ٢٠ مهرماه از کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ه) بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین در استان برای کشت چوب شناسایی شده است، بیان داشت: افزون برنیشکر مسئله زراعت چوب به عنوان امری مهم در استان با جدیت دنبال می شود، همه زمین های لم یزرع و بایری که امکان آبرسانی ودسترسی به آن ها وجود دارد به این طرح می پیوندند.

حسینی محراب با تاکید بر ایجاد زنجیره مرتبط با صنایع چوب در استان عنوان کرد: برای هر ده هزار هکتار زمینی که زیر کشت چوب می رود، نیازمند ایجاد یک کارخانه چوب هستیم؛ اداره کل صنایع استان باید از این لحظه حرکت جدی را در این خصوص آغاز کند تا زیربنای کار هر چه سریع ‌تر شکل گیرد.

استاندار خوزستان افزود: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته است تا شاهد تغییر آب و هوایی و استانی سرسبز باشیم .

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و سازمان جهاد کشاورزی پیرامون کشت اکالیپتوس در استان مطالعه کنند زیرا بدون ایجاد ساختار، مطالعه و ارائه فراخوان جدی در بخش های مختلف راه به جایی نمی بریم .

حسینی محراب بر ایجاد ساختار سازمانی در کشت و صنعت نیشکر تاکید کرد و گفت: به موازات نیشکر در محیطی کوچک تر می توان ساختاری سازمانی برای صنعت چوب می توان ایجاد کرد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: همانطوری که خوشه های صنعتی را در دستور کار فرمانداران قرار دادیم تاکیدات لازم جهت زراعت چوب در استان نیز به فرمانداران صورت گرفت.

حسینی محراب در پایان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان و استان برای ورود به حوزه های زراعت، شیلات، نخیلات و …. شناسایی شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار