tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۸
خوزستان قطب اقتصادی کشور و خط درآمدهای نفتی اما فرزندانش همچنان در انتظار وام‌های که داده نمی‌شود.
حتما در مراجعه به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات با این جملات مواجه شده‌اید. فعلا وام نداریم، پرداخت وام نداریم، بانک مرکزی هنوز دستور پرداخت وام نداده است، درخواست بنویسید اما بعید است خبری از وام باشد، به شعبه بعدی مراجعه کنید، بانک ما وام نمی‌دهد. این‌ها پاسخ‌های متصدیان برخی شعب بانک‌ها است که به متقاضیان تسهیلات خرد داده می‌شود.

اخیرا متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌های خوزستان با مشکل مواجه شدند. این با وجود مراحل هفت خان رستم بانک‌ها با تکمیل مدارک وارائه ضامن و… بازهم موفق به دریافت وام نمی‌شوند.

این وضعیت تا کی قرار است ادامه دارد؟ بانک‌ها شفاف پاسخگو باشند.

در گذشته تبلیغات متعددی از ارائه تسهیلات جهت خرید خودرو، تحصیل، مسکن، سفر و… از سوی بانک‌ها می‌دیدیم اما دیگر شاهد این تبلیغات نیستم و بانک‌ها از انجام این اقدامات منصرف شده‌اند.

وام ازدواج، وام بلاتکلیف!

در حالی که صالح آبادی، رییس بانک مرکزی قبلا گفته بود، در خصوص بانک‌های متخلف در زمینه وام ازدواج برخورد انظباطی خواهیم داشت. جای سوال دارد که بانک‌های خوزستان در زمینه تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ازدواج چقدر با جوانان همکاری می‌کنند؟

وام‌های سلیقه‌ای

از سوی دیگر برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خود رفتاری سلیقه‌ای دارند پرداخت یک تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی درخواست ضامن رسمی می‌کنند این درحالی که بیش از ۱۵ سال پیش اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ شده است اما این که هنوز برخی بانک‌ها برای ارائه وام ضامن رسمی می‌خواهند جای سوال است.

البته گفتنی است در بحث ارائه تسهیلات تکلیفی، بانک مرکزی سهمیه هر بانک را مشخص می‌کند و افرادی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند

اما متقاضیانی که تسهیلات ۱۰ یا ۵۰ میلیون تومانی درخواست می‌کنند متصدیان امور شعب ابتدا ضامن رسمی می‌خواهند و پس از آن می‌گویند الان پرداخت تسهیلات متوقف شده است.

فاطمه کاظمی


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار