tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: نیروهای آتش نشانی از خزانه اسناد بانک ملی مرکزی اهواز در حادثه آتش‌سوزی شامگاه گذشته محفاظت کردند.

ابراهیم قنبری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی شامگاه شنبه در بانک ملی مرکزی اهواز شعبه آزادگان خیابان امام خمینی بیان کرد: اسناد و مدارک موجود در خزانه این بانک در حفاظت و امنیت کامل هستند و مقرر شده این مدارک به مکان دیگری منتقل شوند.

وی با بیان اینکه ساختمان بانک ملی مرکزی اهواز چهار طبقه و یک زیرزمین دارد افزود: طبقه اول و دوم ساختمان این بانک دچار آتش سوزی و خسارت جدی شد اما تلفات جانی نداشت.

قنبری ادامه داد: مهار آتش سوزی و خنک کردن ساختمان بانک پنج ساعت به طول انجامید و به دلیل وجود سه خروجی در بانک و با استفاده از ۲ نردبانی، مهار آتش سوزی تسهیل شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۱۸ آتش نشان و ۲۱ خودرو به محل حادثه اعزام شدند و نیروهای آتش‌نشان بازنشسته نیز برای کنترل این آتش‌سوزی فراخوان شدند؛ علت وقوع این اتفاق در دست بررسی است.

بانک‌ها، ساختمان‌های خود را ایمن‌سازی کنند
وی تصریح کرد: دیوارها و سقف کاذب مورد استفاده در بانک‌ها دارای مواد مشتعل و آتش زا هستند در نتیجه ضرورت بالابودن ضریب ایمنی ساختمان بانک‌ها به دلیل نگهداری اسناد و مدارک و تردد مراجعان هرچه بیشتر اهمیت دارد.

قنبری با تاکید بر اهمیت ایمنی بالای مکان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها و بانک‌ها اضافه کرد: این اخطار از سوی این سازمان بارها اعلام شده اما متاسفانه به صورت جدی مورد توجه واقع نشده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مردم درخواست کرد در زمان وقوع حادثه از ازدحام در محل خودداری کنند تا در سرعت عملیات امداد رسانی اختلالی ایجاد نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار