tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز با هشت دستور کار برگزار شد، یک لایحه رد و شش لایحه تصویب شد و یک دستورکار نیز به صورت غیرعلنی بررسی شد.

سیدمحمدعلی پورموسوی در یکصد و چهل و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۴ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این روزها موضع برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان است. هر چه داریم از سفره پربرکت شهدا است و هر کار خیر و ارزشمندی که در این نظام و مملکت انجام می‌شود منبعث از خون شهدا است.

وی افزود: خون شهدا دلیل، روش و موضوع حرکت است و هر چه داریم از خون شهدا است. اگر در برگزاری این کنگره همچنان که دست‌اندرکاران کنگره در محضر حضرت آقا مطرح کردند با جدیت، قدرت و همه ابزارهای قابل ارائه و امکانات کافی کار اجرا شود، ارزش‌گذاری، اثر و عطر آن مدت‌ها در دل‌ها و مشام‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: امیدوارم همه کسانی که باید در این ارتباط کاری کنند و قدم بردارند با قدرت این کارها را انجام دهند.

پورموسوی با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای گفت: این حضور، مثال‌زدنی است. کاری به عدد و درصد حضور مردم پای صندوق‌های رای ندارم اما حضور مردم تقریبا همه بوق‌های شیطانی را خفه و همه ذهن‌های کور را روشن کرد. همه دنیا درک کرد که مردم ایران در صحنه هستند و در ارتباط با دفاع از انقلاب اسلامی، رهبری و خون شهدا پا پس نخواهند گذاشت.

وی با اشاره برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی جریان روحانیت است، به عبارت دیگر یکی از مولفه‌های قدرت شیعه روحانیت است. اکنون مجموعه منسجم در همه نقاط عالم، شیعیان هستند روحانیت و درجه بندی آن یکسان است و ساز و کار روحانیت شیعه موجب پویایی و قدرت جریان شیعه در عالم است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در انقلاب اسلامی بر اساس یک تئوری که منبعث و مبتنی بر حضرت حجت است، حضرت امام بحث ولایت فقیه را مطرح کرده است و بر اساس نظر حضرت حجت و تفکر حضرت امام، ولایت فقیه به مجموعه جریان شیعه اضافه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه جریان انقلاب اسلامی جریان تمدن‌سازی است، در این جریان برای ولایت فقیه راهکار و سازوکاری تحت عنوان خبرگان رهبری تعیین شده است. رای دادن به خبرگان رهبری رای دادن به ولایت فقیه، قدرت، انسجام و تداوم جریان ولایت فقیه در عالم است.

پورموسوی ادامه داد: شاید مهم‌ترین رای ما در عمرمان رای دادن به خبرگان رهبری است زیرا این رای در راستای موضوع انتظار و ظهور حضرت حجت است و باید به آن توجه زیادی شود. این موضوع در خوزستان خوب مورد توجه قرار گرفت و برجستگان و علمای تراز اول خوزستان به این مجلس راه یافتند.

وی افزود: همه کسانی که در مسیر انتخابات وارد شدند و قدم برداشتند یا رای دادند، جزو برندگان انتخابات هستند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز ۱۴ اسفندماه با هشت دستور کار برگزار شد، دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها مبتنی بر ملک، بررسی و در نهایت پس از رأی‌گیری رد شد. لایحه واگذاری سه پلاک ملک شهرداری به قرارگاه خاتم در ازای بخشی از مطالبات قرارداد خردادماه سال ۹۸ با موضوع طراحی و ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح میدان جمهوری و دانشگاه تصویب شد.

دستور کار واگذاری مطالبات آقای حسینی‌مقدم مالک یک پلاک ثبتی در میدان چهار شیر و لایحه متمم و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شورای شهر اهواز نیز به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

لایحه بررسی و رسیدگی به غیبت‌های اعضای شورا با استناد به ماده ۱۶ و تبصره ۱ و ۲ ذیل ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب هیات وزیران نیز به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران بررسی شد.

 

منبع: ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار