tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۸
تحولی بزرگ در حوزه درمان بیماران سرطانی جنوب‌ غرب کشور؛
رییس بیمارستان گلستان اهواز از انجام اولین پرتودرمانی با دستگاه جدید شتاب‌دهنده این مرکز خبر داد.
دکتر مفید حسین‌زاده بیان کرد: راه‌اندازی این دستگاه فوق‌پیشرفته که نمونه آن در کشور انگشت‌شمار است، یک تحول بزرگ در حوزه درمان بیماران سرطانی جنوب‌ غرب کشور محسوب می‌شود چرا که هم به لحاظ سطح تکنولوژی، دقت و سرعت پرتودهی در استان بی‌بدیل است و هم اینکه با نصب این دستگاه عملا نوبت‌های پرتودرمانی، روزانه و بلافاصله خواهد بود.

وی در رابطه با قابلیت‌های دستگاه شتابدهنده ELEKTA مدل VERSA HD گفت: این دستگاه شتاب‌دهنده خطی فوق‌پیشرفته، قادر به درمان تمامی تومورها در اعضای بدن با استفاده از تکنیک‌های درمانی پیشرفته نظیر IMRT، VMAT و روش‌های استریوتاکتیک است که با این روش‌ها، امکان درمان تومورها با درصد موفقیت بالا و کمترین عوارض به بافت‌های سالم امکان‌پذیر میباشد.

حسین‌زاده افزود: این سیستم به طور قابل ملاحظه‌ای پرتودهی بافت سالم را به حداقل رسانده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، درمان‌ با آناتومی پیچیده را راحت‌تر می‌کند و همچنین با روش استریوتاکتیک، امکان درمان تومورها با دقت بالا و در تعداد جلسات کم را میسر می‌کند.

رییس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: دستگاه شتابدهنده جدید بیمارستان گلستان اهواز با تکنولوژی تصویربرداری سه‌بعدی، موجب حداکثر دقت در درمان‌ و امکان اصلاح وضعیت بیمار به صورت اتوماتیک می‌شود.

وی اظهار کرد: این سامانه، مختصات، میزان و نحوه پرتودهی خود را مبتنی بر اطلاعات دریافتی از سیستم طراحی درمان لینک شده‌، موسوم به موناکو دریافت می‌کند که از طریق تصاویر دستگاه شبیه‌ساز سی‌تی‌سیمولاتور، تمامی پارامترهای مورد نیاز را محاسبه می‌کند که کمک بزرگی به رادیوانکولوژیست برای درمان هرچه دقیق‌تر بیماران است.

حسین زاده هزینه کلی نصب و راه‌اندازی دستگاه سوم و جدید شتاب‌دهنده و دستگاه سی.تی.سیمولاتور بیمارستان گلستان اهواز را مبلغی در حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار