tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: بازدید از جادیه های گردشگری استان از ابتدای شروع سفرهای نورزوی به 2 میلیون و 169 هزار مسافر نوروزی رسیده است.

محمدحسین ارسطوزاده در نشست ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد در زمینه آخرین اقدامات کمیته‌های مختلف این ستاد با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، شهرهای استان آمادگی بالایی برای پذیرش مسافران دارند و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، رضایتمندی نسبی نیز در ارایه خدمات ایجاد و آمار ثبت شکایت ها نیز پایین است.

وی افزود: همچنین ۳۰ درصد در سوانح رانندگی در سطح استان نسبت به سال گذشته و چهار درصد نیز از میزان تردد در محورهای استان کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: اکنون در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی ۲۶۳ هزار نفر اسکان دارند و تعداد کل بازدید از جاذبه های گردشگری استان نیز به ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار نفر رسیده است.

 

ترافیک در مسیرها و محورهای ورودی و خروجی استان خوزستان روان است

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ترددها وسایل نقلیه در قالب ورود به استان چهار درصد و خروج از استان نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

محمد جولانژاد افزود: بیشترین تردد طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند با ۹۷ هزار تردد ثبت شده و ساعت اوج تردد در این روز نیز ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده که بیشترین پلاک‌ها نیز متعلق به استان‌های تهران، لرستان و اصفهان بوده است.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان به ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار نفر رسید

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مسافران نیز خوشبختانه تاکنون مشکلی برای تامین ناوگان حمل و نقل نداشتیم و در ادامه نیز تمهیدات لازم برای خدمت رسانی بیشتر در نظر گرفته شده است.

جولانژاد خاطر نشان کرد: اکنون در مسیرها و محورهای ورودی و خروجی استان ترافیک روان است و به رغم بارندگی های اخیر مشکلی خاصی در محورهای استان ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۸۴ تاسیسات گردشگری در استان خدمت رسانی می کنند گفت: نیاز است برای مجتمع‌های خدمات رفاهی فکر اساسی کنیم چرا که برخی از آن ها ساز و کار مناسبی برای الزام رعایت شیوه‌نامه‌ها و مسائل بهداشتی ندارند.

یک هزار و ۱۱۴ مدرسه برای اسکان مسافران پیش بینی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی یک هزار و ۱۱۴ مدرسه را پیش بینی کرده که اکنون در پنج هزار و ۵۰۰ کلاس ظرفیت کامل است اما نیاز است در سال‌های آینده تجهیزات مورد نیاز مهمانان نوروزی را بیشتر کنیم.


عبدالله حبیبی افزود: همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ گروه برای خدمت رسانی به مسافران در ۴۳ پایگاه مستقر شده اند و تاکنون ۶۵ هزار نفر روز مسافر پذیرش شده اند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد نیاز است در شهرستان های آبادان و خرمشهر به آموزش و پرورش استان کمک کند چرا که در زمینه پذیرش اهواز رتبه اول و آبادان نیز در رتبه دوم است.

وقوع ۷۲۱ مورد سانحه رانندگی در هفته نخست سفرهای نوروزی

رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: اورژانس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی از پیش از تعطیلات در حالت آماده‌باش بود و از ۲۵ اسفند تا امروز ۲ هزار و ۹۴۵ مورد اورژانسی داشتیم که ۷۲۱ ماموریت ترافیکی و باقی آن غیر ترافیکی بوده است.

دکتر فرهنگ کره‌بندی افزود: همچنین ۵۵ ایستگاه سلامت در پنج شهرستان اندیمشک، هندیجان، لالی و گتوند و دزپارت، برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۲۱ مورد سانحه رانندگی داشتیم که آمار سال گذشته ۷۶۳ مورد بود ادامه داد: با این وجود تمامی بیمارستان ها و اورژانس های استان فعال است و در بسیاری از مراکز خصوصی نیز هماهنگی های لازم برای خدمات سونوگرافی و دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار