tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۴
آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و رسانه‌های خوزستان در شرکت توسعه نیشکر امیرکبیر برگزار و از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

سومین جشنواره ملی شکرستان یکم تا سوم آذرماه سال ۱۴۰۲ در واحد کشت و صنعت نیشکر دهخدا با مشارکت جوامع محلی پیرامونی نیشکر برگزار شد که آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش میزان مشارکت مردمی، فراهم کردن فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رویداد ملی بود.

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی بود که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی در این نمایشگاه شرکت کردند.

جشنواره‌های شهد رسانه، قاب سبز، بوم سبز و کنگره ادبی شکرستان، بخش‌های رقابتی این رویداد فرهنگی بودند که روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ، پس از ارزیابی و داوری آثار توسط هیئت داوران، از برگزیدگان تجلیل شد.

گشت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، گشت دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و مسابقات ورزشی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره ملی شکرستان بود.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: اختتامیه سومین جشنواره شکرستان باید در آذرماه سال گذشته برگزار می شد اما مشارکت ها از ۱۶ استان کشور با حجم آثار بالا بود و به همین جهت برگزاری این آیینب ا تاخیر روبرو شد.

ولید آلبوناصر افزود: این جشنواره قرار است با آغاز برداشت آغاز و در پایان برداشت به پایان برسد؛ چهارمین جشنواره ملی شکرستان امسال در شرکت دابل خزاعی با مشارکت شرکت خمیرمایه رازی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی روستاهای گردشگری پیرامون شرکت های توسعه نیشکر یکی از اهداف اصلی این برنامه در سال های آینده است و حمایت از صنعت‌گران و صنایع دستی استان یکی دیگر از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: فراخوان چهارمین جشنواره شکرستان امروز اعلام شده و تا ۳۰ تیرماه سال جاری دبیرخانه دائمی این جشنواره آثار هنرمندان را دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخش‌های جدیدی به این جشنواره اضافه شده است که به زودی در فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد.

آلبوناصر گفت: برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگار اختصاصی حوزه نیشکر نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای نخستین بار در استان خوزستان، برای جشنواره ملی شکرستان، برگزار می‌شود.

 

منبع؛ ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار