tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد مطرح کرد؛
ارشاد، مسئولیتی برای رفع مسائلی که افراد خودشان به وجود می‌آورند ندارد؛ خودشان تلاش کنند تا با نزدیک شدن به فرهنگ ایران این مشکل را رفع کنند.

  حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره رفع ممنوعیت جعفر پناهی گفت: ارشاد، مسئولیتی برای رفع مسائلی که افراد خودشان به وجود می‌آورند ندارد؛ خودشان تلاش کنند تا با نزدیک شدن به فرهنگ ایران این مشکل را رفع کنند.

 

وی افزود: این محدودیت‌ها به دلیل برخی رفتارها و اقداماتی بوده که خود فرد آن را ایجاد کرده و بانی اصلی‌اش بوده است. اگر محدودیت‌ها و مبانی روبه‌روی او برطرف شود، ارشاد هم از کارهایی که در چارچوب ضوابط و مقررات باشد حمایت می‌کند و فرد نیز می‌تواند به کار و فعالیت بپردازد.

 

 

ممنوع‌التصویری رئیس جمهور دوران اصلاحات

‫سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص ممنوع التصویر بودن رئیس جمهور دوران اصلاحات گفت: تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام وی را هم ما شنیده‌ایم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات قوه قضائیه در چارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.

 

وی ادامه داد: در قانون مطبوعات به صراحت آمده تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های قضا در حوزه رسانه و مطبوعات لازم‌الاجراست؛ بنابراین ما مخالفتی نداریم، اما ابلاغ هم نکردیم چون آن دستگاه خودش اقدام کرده است.

 

 

واکنش به سخنان کوثری نماینده مجلس

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص صحبت های منتسب به کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که گفته بود وزیر ارشاد نسبت به موضوع فتنه حساسیت نداشته یا آن را قبول ندارد گفت: بنده با ایشان دیروز صحبت کردم و گفتند که اصلا صحبتی در این خصوص نکردم، اما صحبتی را قبلا و در زمان انتخاب وزرا داشتم که شاید آن زمان رسانه ای هم نشد؛ این قبیل اقدامات اخلاقی نیست، آقای جنتی چندین بار اعلام کردند که فتنه خط قرمز ما است.

 

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار