tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
حزب اعتدال و توسعه به عنوان تشکلی قانونی از 16 سال پیش تلاش نموده است؛ گفتمان اعتدال را در حوزه‌های مختلف اجتماعی٬ سیاسی و مدیریتی کشور ترویج دهد. اکنون و در پی حماسه خرداد 92 این گفتمان بیش از هر برهه تاریخی دیگری مورد توجه آحاد ملت ایران قرار گرفته است
اخیرا در فضای سیاسی استان خوزستان، خبری مبنی بر "انتصاب رئیس ستاد انتخابات حزب توسعه و عدالت خوزستان" منتشر شده است. تشابه نام این تشکل جدید با نام حزب اعتدال و توسعه، شبهاتی در افکار عمومی استان ایجاد کرده است. در این خصوص اعلام میشود؛

1- حزب اعتدال و توسعه، به عنوان حزب حامی دولت تدبیر و امید، هیچ گونه ارتباط تشکیلاتی با تشکل مذکور ندارد.

2- تشکیلات استانی  حزب اعتدال و توسعه در خوزستان  اطلاعی از چگونگی تشکیل، اهداف و دیدگاه‌های این تشکل و افراد منتصب به آن در استان ندارد.

3- همانگونه که پیش‌تر از سوی کمیته اطلاع‌رسانی حزب اعلام شده است، هیچ یک از تشکل‌ها، انجمن‌ها و گروه‌هایی که تاکنون (و احتمالا در آینده) در هر نقطه از کشور تحت عناوینی چون جبهه٬ ائتلاف و کانون و با استفاده از واژگانی چون اعتدال٬ اعتدالگرایان٬ توسعه٬ تدبیر و نظایر آن تشکیل شده یا می‌شوند، ارتباطی با حزب اعتدال و توسعه نداشته و دیدگاه‌های آنان الزاما مورد تایید این حزب نمی باشد.

4- حزب اعتدال و توسعه به عنوان تشکلی قانونی از 16 سال پیش تلاش نموده است؛ گفتمان اعتدال و توسعه را در حوزه‌های مختلف اجتماعی٬ سیاسی و مدیریتی کشور ترویج دهد. اکنون و در پی حماسه خرداد 92 این گفتمان بیش از هر برهه تاریخی دیگری مورد توجه آحاد ملت ایران قرار گرفته است. 
این حزب که هیچگاه گفتمان اعتدال را در انحصار خود ندانسته، با رویکردی مثبت به این روند می‌نگرد و امیدوار است اظهارات لسانی گروه‌هایی که واژگانی همچون توسعه و اعتدال را برای نام خود برگزیده‌اند، فراتر از یک تاکتیک انتخاباتی بوده و مقدمه‌ای برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر این گفتمان در فضای سیاسی کشور باشد.

5- حزب اعتدال و توسعه استان خوزستان، ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های قانونمند سیاسی، از تمام کنش‌گران سیاسی ارجمند می‌خواهد با رعایت اخلاق حسنه اسلامی و قواعد قانونی در استفاده از اسامی٬ در شعارها و تبلیغاتشان به گونه‌ای رفتار کنند که امکان تمییز جریان‌های سیاسی و تفکرات متنوع موجود در جامعه برای مخاطبان فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار