tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان بر لزوم تسریع در زیباسازی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر توسط شهرداری‌های استان در آستانه نوروز، تأکید کرد و گفت: باتوجه به شیوع آنفلولانزای مرغی در استان‌های همجوار باید اطلاع‌رسانی و مقابله جدی با عرضه مرغ زنده انجام شود.

هماخوززستان :

استاندار خوزستان بر لزوم تسریع در زیباسازی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر توسط شهرداری‌های استان در آستانه نوروز، تأکید کرد و گفت: باتوجه به شیوع آنفولانزای مرغی در استان‌های همجوار باید اطلاع‌رسانی و مقابله جدی با عرضه مرغ زنده انجام شود.

دکتر غلامرضا شریعتی در کارگروه سلامت استان که امروز، دوشنبه نهم اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: مصوبات بسیار خوبی پیرامون ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرها و اصلاح وضعیت آب شرب برخی از مناطق استان در جلسه قبل داشتیم که در این جلسه آخرین کارکردها بررسی شد تا اگر جایی مشکلی وجود داشته باشد اصلاح شود و اگر روند کار در حال حرکت است به آن شتاب ببخشیم که خدمات سریع‌تر به مردم ارائه شود.

وی دریاره زیباسازی شهرهای استان به‌ویژه اهواز برای استقبال از مهمانان نوروزی، تصریح کرد: مسئول زیباسازی و رسیدگی به نمای شهر، شهرداری است و ما در انجام کار به آن‌ها کمک می‌کنیم. از مدتی پیش به شهرداری‌ها تأکید کردم که به تمیز کردن شهر بپردازند؛ همچنین دستگاه‌های دیگر را موظف کردیم تا در انجام این عملیات به شهرداری کمک کنند و بتوانند در مناطقی که چهره شهر جالب نیست، وضعیت را بهبود ببخشند.
استاندار خوزستان همچنین درباره قیمت و عرضه مرغ، گفت: چند سال است که میزان خرید مرغ کشتار روز افزایش پیدا نمی‌کند ولی خرید مرغ زنده توسط مردم همچنان انجام می‌شود؛ مردم به باور غلط خود فکر می‌کنند مرغ کشتار روز گران‌تر است، به همین علت سراغ کشتار روز نمی‌روند.
شریعتی اظهار کرد: بنا به اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان قیمت مرغ کشتار روز در استان ۱۶ درصد گران‌تر از دیگر استان‌ها است که باید برای این مسأله تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود. لازم است کمیته‌ای تشکیل، پیشنهادات مورد نیاز ارائه و اقدامات لازم هم انجام شود؛ همچنین کارگروهی برای تعیین قیمت مرغ تشکیل گردد.

وی بیان کرد: باید به مردم اعلام شود که آنفولانزای مرغی در استان‌های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد؛ لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق مطبوعات، صدا و سیما و رسانه‌های مختلف انجام شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: در کنار کارهای تبلیغی باید به‌صورت جدی با خریده مرغ زنده مقابله و برای این کار ابلاغیه‌های لازم از سوی نیروی انتظامی صادر شود. اجرائیات شهرداری، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی همه در کنار هم باید برای مقابله با توزیع مرغ زنده فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار