tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کشاورزان استان طی هفته های اخیر با بحران کود شیمیایی روبرو هستند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان استان طی هفته های اخیر با بحران کود شیمیایی روبرو هستند.

سید لطیف سیف السادات افزود: کود یکی از نهاده های مهم برای کشاورزان است و تامین آن باید از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه این شرکت که نام حمایت را هم یدک می کشد عملا اراده ای برای مدیریت این موضوع ندارد.

وی گفت: در حالی که امسال بنام سال جهش تولید نامگذاری شده و بخش کشاورزی با توجه به نقش مهمی که در امنیت غذایی دارد باید بیش از سایر بخش ها مورد حمایت قرار گیرد اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و کشاورزان برای دریافت کود اوره به مشکل برخورده اند.

وی افزود: جالب اینجاست در بازار آزاد هر چقدر که کود اوره نیاز داشته باشی تامین می شود. برخی کشاورزان طی روزهای اخیر کود اوره را از روی ناچاری کیسه ای ۱۸۰ هزار تومان خریده اند که واقعا گران است و باعث می شود کار کشاورزی برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

سیف السادات گفت: تشکلهای کشاورزی استان، ضعف مدیریتی و سوء مدیریت در شرکت خدمات حمایتی را عامل اصلی این مشکلات می دانند.

وی گفت: باعث تاسف است مهندس طاهری مدیر چندین ساله و تاریخی این مجموعه بجای عذرخواهی از کشاورزان و تلاش برای حل مشکل در مصاحبه با صدا و سیما چنان آمارهای کهکشانی می دهد که گویی کشاورزان دروغ می گویند و مشکل کود وجود ندارد.

وی در پایان گفت: سوء مدیریت در خدمات حمایتی استان، کشاورزی خوزستان را به لبه پرتگاه برده است. به نمایندگی از کشاورزان استان به ایشان می گویم دوران مدیریتِ بازی با آمار در خوزستان پایان یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار